spot_img
3.8 C
Sarajevo
spot_img
NaslovnicaAktuelnoTest: Novi Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 Allure

Test: Novi Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 Allure

Francuski Peugeot je, nakon velikih dizajnerskih uspjeha sa SUV modelima, kompletirao svoju gamu sa novim fastback luksuznim modelom 508, koji se od januara ove godine nalazi u prodajnim salonima u Bosni i Hercegovini.
Sa novim vanjskim dizajnom, unutrašnjosti s jedinstvenom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®, novi 5-vratni Peugeot 508 iz premium segmenta karakteriše sportski duh i elegancija.
Treba pohvaliti inovativnost francuskih automobilskih stručnjaka koji su se opredijelili za promjenu koncepta u posrnulom segmentu limuzina klase D, koje zbog sve veće ponude, osobito SUV-a, u Evropi već četiri godine bilježi pad prodaje. U tom je kontekstu ambicija Peugeotvih dizajnera u pogledu nove 508-ice bila jasna: od klasične siluete s 4 vrata kreirati 5-vratnu fastback coupe/limuzinu.
Novi Peugeot 508 proizveden je u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA s motorima. Zahvaljujući učinkovitim motorima Euro 6.2 PureTech ili BlueHDi te 8-stepenim automatskim mjenjačem novi Peugeot 508 pruža efikasnost i kontroliranu emisiju CO2, a opremljen je najnovijim sistemima za sigurnost i pomoć u vožnji.
S odličnim ponašanjem na cesti, koje je sa upravljanim ovjesom još stabilnije, novi Peugeot 508 uistinu pruža užitke u vožnji u što smo se i sami uvjerili tokom nedavne testne vožnje ovog modela premium segmenta.
Testni Peugeot 508 je pokretao u ponudi najsnažniji turbodizelski motor 2.0 BlueHDi 180 sa pogonom na prednje točkove, uparen sa automatskim 8-stepenim mjenjačem (EAT8 – Efficient Automatic Transmission), opremljen sa bogatim paketom opreme (Allure) te još nekim dodacima, što je njegovu cijenu podiglo na blizu 70 hiljada KM. Zvuči previsoko, ali imajući u vidu da se radi o premium modelu teško da konkurencija može ponuditi bolje uslove.
U vožnji koju je karakterisala ljetna vrućina, motor je pri optimalnom broju obrtaja radio dosta tiho i uglađeno, a za pohvalu je usklađenost motora i mjenjača. Kada je mjenjač u Eco modu, izmjene stepeni prenosa se odvijaju pri niskim obrtajima motora, što smanjuje nivo buke i potrošnju goriva, koja se u prosjeku može spustiti do tvornički navedenih podataka. Naravno, za vozače koje vole malo agresivniju vožnju, Sport mod poboljšava performanse i ubrzanja.
Vožnja na autocesti, u odnosu na gradske saobraćajnice, je značajno lagodnija jer brojni sistemi asistencije održavaju vozilo u traci i paze na rastojanje u odnosu na vozilo ispred, a Night Vision sistem pomoću infracrvene kamere smještene iza prednje maske pomaže pri detekciji objekata i pješaka ispred vozila tokom noćnih sati i slabijeg spoljašnjeg osvjetljenja (detektuje pješake i životinje visine preko 30 cm, pri brzini manjoj od 160 km/h).
Ključne karakteristike nove 508-ice koji se konceptualno razlikuje od svog prethodnika su radikalni dizajn i impresivan Peugeot i-Cockpit. Niska i duga linija krova i sportska silueta čine ga pravim fastback modelom sa petoro vrata, aerodinamičnih linija u duhu kupea.
Sa dužinom od 4,75 metara, novi 508 je odnosu na prethodnika kraći za 8 cm, niži za 5 (visok je oko 1,4 metra), a širi za 3 cm, čime su dobijene dinamične proporcije. Vrata bez okvira za stakla doprinose kupe efektu dok su naprijed pozicionirani Full LED farovi sa dnevnim svjetlima koja se spuštaju duž branika i asociraju na očnjake (npr. foke), a u zadnjem dijelu LED svjetla (pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom) ostavljaju utisak lavovskih kandži, čime doprinose krakaterističnom svjetlosnom potpisu brenda. Zahvaljujući visoko otvorenim petim vratima prtljažnik od 487 litara (do 1.537 litara s preklopnim sjedištima) nudi veliku praktičnost.
U unutrašnjosti nove 508-ice, pored kvalitetnog izbor materijala i njihove obrade, pogled privlači armaturna ploča visoke klase, s najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit (kompaktni upravljač, veliki dodirni zaslon HD od 10″ formata 8/3, instrument ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3″).
Instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati (šest nivoa prikaza), a smještena je iznad ruba volana zasječenog u gornjem i donjem dijelu, prikazujući sve informacije korisne za vožnju.
Središnji dodirni zaslon širokog formata je ugrađen u armaturnu ploču – u izvedbi Active je veličine 8″, a od nivoa Allure s dijagonalom od 10″. Ispod zaslona je integrisano šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches), koji omogućuju pristup: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sistemu i-Cockpit® Amplify.
Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva osjetila (s bojama zaslona i ambijentalnim osvjetljenjem; muzičkog ugođaja; masažnim tačkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima). Sistem i-Cockpit® Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (Eco/Sport/Confort/Normal) te se pomoću njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.
Na središnjoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stepeni prenosa (EAT8) ima impulsne električne komande. Svojim dizajnom dodatno naglašava savremenost vozačeva mjesta te s pomoću tipki na volanu pridonosi užitku vožnje.
Novu 508-icu krasi i udobnost vozačevog ali i ostalih sjedišta s poboljšanom ergonomijom. Prednja sjedišta mogu podešavati dužinu i nagib za sjedenje, odnosno potporu u leđnom dijelu. Straga ima dosta prostora za koljena, ali će izvjesne poteškoće imati visoke osobe zbog niskog krovnog pada zbog kupe efekta.
U kabini su ugrađeni brojni pretinci, obima do 32 litre, te utičnicama za USB priključke. Što se tiče audio sistema, akustičnost garantuje poznata Focal marka sa hi-fi sistemom od 10 zvučnika.
Novi Peugeot 508 je proizveden na EMP2 modularnoj platformi čime je postignuta ušteda u odnosu na prethodni model u težini od 70 kg, koja utiče na manju potrošnju, veću bezbjednost i performanse. Aktivna kontrola oslanjanja vozilo prilagođava putu, načinu vožnje i težini vozila.
Vožnja u novom Peugeotu 508 je ugodna, kako za vozača, tako i za putnike. Takvu udobnost čini mnogo faktora: veliko međuosovinsko rastojanje, dobro podešen sistem vješanja, veliki točkovi, bogata oprema i veoma dobro usklađeni motor i (automatski 8-stepeni) mjenjač.
Novi Peugeot 508 je, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2 bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.
Od agregata su u ponudi benzinski 1.6L PureTech motori od 180 i 225 konjskih snaga (najjači samo u GT izvedbi) upareni sa osmostepenim automatskim menjačem (EAT8), koji karakteriše glatko i brzo mijenjanje brzina, a kod dizelaša 1.5L i 2,0L BlueHDi motori od 130, 160 i 180 konjskih snaga pri čemu je jedino najslabija verzija dizel motora dostupna sa ručnim 6-stepenim mjenjačem.
Cijene novog Peugeota 508 na tržištu BiH kreću se počev od 53.269 KM koliko (do registracije) košta benzinski model 1.6 THP 180 (133 kW/ 180 KS) sa automatskim 8-stepenim mjenjačem EAT8 i osnovnom opremom Active, dok isti model sa bogatijim paketom opreme GT Line košta 60.584 KM.
Kod benzinaca najskuplja je nova 508-ica sa motorom 1.6 THP 225 (165 kW / 225 KS) i automatskim EAT8 mjenjačem i najluksuznijom opremom GT košta 69.963 KM.
Kod dizelaša, najjeftiniji Peugeot 508 je s motorom 1.5 BlueHDi 130 STT (96 kW / 130 KS) s ručnim 6-stepenim mjenjačem i opremom Active koji do registracije košta 48.580 KM (s opremom Allure 52.144 KM, a GT Line 55.332 KM).
Najskuplji dizelaš je s motorom 2.0 BlueHDi 180 s automatskim 8-stepenim EAT8 mjenjačem i opremom GT po cijeni od 69.212 KM, dok taj isti model s opremom Allure košta 59.834 KM. Upravo taj model, s opremom Allure, ali uz dodatnu opciju (9.641 KM) i ukupnu cijenu od 69.475 KM testirala je ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba.
Konačna ocjena: Peugeot 508 je uistinu dobar i snažan automobil visoke klase, uz nešto skuplju cijenu za naše uslove, ali omogućuje pouzdanost, udobnost i sigurnost na cesti. A to je, ipak, najvažnije!

Tehnički podaci:
Motor 2.0 BlueHDi 180, 1.997 cm3
Maksimalna snaga 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 Nm pri 2.000 o/min
Mjenjač AMN8 (automatik)
Pogon na prednje točkove
Maksimalna brzina 235 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 s
Potrošnja u gradu 6,0 / 5,9 l/100 km (tvornički podaci)
Potrošnja izvan grada 3,9 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji 4,7 l/100 km¨
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km/h
Zapremina rezervoara za gorivo 55 l
Norma o zaštiti okoliša EURO 6.2
Emisija CO2 124 g/km
Masa vozila 1.535 kg
Dimenzije (D/Š/V): 4.750 / 2.098 sa otv. retrovizorima / 1.404 mm
Širina 1.859 mm
Međuosovinski razmak 2.793 mm
Zapremina prtljažnika 487 l

Serijska oprema:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, automatska dnevna svjetla, centralno zaključavanje vozila sa daljinskim upravljačem, 6x zračni jastuk, paket ‘Sigurnost’ (tempomat/limitator brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko paljenje farova, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, automatski brisači sa senzorom za kišu), pokretanje motora pritiskom na dugme, dvozonski automatski klima uređaj, 2 x LED ambientalno osvjetljenje, osvijetljen pretinac ispred suvozača, osvjetljenje u prtljažniku i ispod središnje konzole, funkcije prednjih farova – Follow me Home, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, zatamnjena zadnja stakla, zatamnjeno i grijano zadnje staklo, FM antena ugrađena u zadnje staklo, senzori za pomoć kod parkiranja naprijed i nazad, vozačevo i suvozačevo sjedalo sa podešavanjem (visine, uzdužno podesivanje, naslon za ruku, električno podešavanje u lumbalnom dijelu), tepisi, unutrašnja LED osvjetljenje, navigacijski uređaj NAC sa 10-inčnim ekranom na dodir (HD rezolucija), uređaj handsfree Bluetooth, 2 x USB i 1 x AUX priključak, 2 x USB priključak za punjenje uređaja u drugom redu sjedišta, funkcija Mirror Link, 17″ Alu felge MERION monoton + set za popravak guma, dimenzije guma 215/55 R17, unutrašnjost u kombinaciji tekstila i TEP kože, srednji naslon za ruke na stražnjoj klupi sa otvorom za skije, vanjski retrovizori u boji karoserije, električni i grijani vanjski retrovizori, senzor za mjerenje temperature u vanjskim retrovizorima, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima, elektropreklopivi vanjski retrovizori, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, LED pokazivači smjera.

Opcijska oprema:
Otključavanje vozila bez ključa (506 KM), 19″ Alu felge AUGUSTA u crnoj boji (1.594 KM), digitalni prijemnik DAB (188 KM), Night Vision (2.251 KM), paket Pomoć vozaču Plus + Paket Sigurnost Plus (1.876 KM), dodatno zatamnjena zadnja stakla (375 KM), prednji farovi full LED + zadnja svjetla full LED (2.026 KM), boja Siva Platinum (825 KM).

Cijena osnovnog vozila bez opcija: 59.834 KM
Cijena opcija: 9.641 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama: 69.475 KM

Kompletan cjenovnik za tržište BiH i tehničke karakteristike novog Peugeta 508 možete vidjeti ovdje

valute

VALUTA.BA
spot_img

najnoviji članci

istražite više